tel. 0-82 5664-211 wew.37,36
Skarbnik Gminy: MAŁGORZATA BABIJCZUK (Oświadczenie majątkowe)
Zadania: przygotowanie projektu budżetu gminy, realizacja palnu dochodów i wydatków budżetowych, kontrola gospodarki finansowej jednostek, ewidencja środków trwałych, prowadzenie księgowości budżetowej syntetycznej i analitycznej budżetu gminy i funduszy celowych, prowadzenie księgowości szkół publicznych.
Stanowiska ds. księgowości budżetowej tel. 0-82 5664-211 wew.36
Inspektor Anita Stadnik Sadło,
inspektor Aneta Pilipczuk
Referent Katarzyna Cejman
Stanowisko ds. księgowości oświaty - Jolanta Dzikon tel. 82 5664-211 wew.39
Stanowisko ds. opłat lokalnych – inspektor Beata Krukowska tel. 82 5664-211 wew.43
Kasa - referent Maja Pukas - tel. 82 5664-211 wew.41
Do zakresu działania Wydziału Finansowego w szczególności należą:
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej budżetu gminy, Urzędu i jednostek oświatowych
- opracowywanie programów i prognoz finansowych gminy
- dokonywanie okresowych analiz sytuacji finansowej gminy, zgłaszanie Wójtowi swoich propozycji w celu racjonalnego gospodarowania środkami budżetowym
- zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu oraz jednostek oświatowych
- prowadzenie nadzoru i kontroli nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych gminy
- prowadzenie ewidencji składników majątkowych gminy
- prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu
- prowadzenie wymaganej prawem sprawozdawczości w zakresie finansowo - księgowym
- organizowanie i kontrola obiegu dokumentacji finansowo - księgowej gminy
- prowadzenie spraw finansowych związanych z wykonywaniem zadań zleconych i prowadzonych w ramach porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej
- rozliczanie inwentaryzacji oraz dokonywanie umorzeń środków trwałych
- przestrzeganie tajemnicy służbowej oraz ochrona danych osobowych.
Tryb załatwiania spraw
Miejsce składania w/w dokumentów:
- Bezpośrednio w Wydziale Finansowym - pokój Nr 6
Uwagi:
Szczegółowych informacji udzielają:
- Anita Stadnik -Sadło - pokój Nr 6, tel. 82 5664-211, wew. 36
- Aneta Pilipczuk - pokój Nr 6, tel. 82 5664-211, wew. 36
- Katarzyna Cejman - pokój Nr 6, tel. 82 5664-211, wew. 36
- Jolanta Dzikon - pokój Nr 10, tel. 82 5664-211, wew. 39
SPRAWY PODATKOWE - pokój nr 2 tel. 82 5664-211 wew 33
Zadania: prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych, prowadzenie obsługi księgowej podatków i opłat lokalnych oraz windykacja zaległości podatkowych.
Stanowisko ds. księgowości podatkowej - Inspektor Joanna Żołnacz tel. 0-82 5664-211 wew.33
Stanowisko ds. łącznego wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz zwrotu podatku akcyzowego
– inspektor Dominika Janiuk
- prowadzenie ewidencji podatników podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych , w tym przygotowywanie projektów uchwał , decyzji podatkowych i postanowień,
- prowadzenie kontroli podatników w zakresie prawidłowości składanych deklaracji i informacji podatkowych
- przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w sprawie stosowania ulg uznaniowych ( umorzenia, odraczanie terminów zapłaty podatków, rozkładanie zaległości podatkowych na raty),
- prowadzenie analizy skutków decyzji i postanowień związanych ze stosowaniem ulg ustawowych i ulg uznaniowych, oraz rozpatrywanie podań podatników w tym zakresie,
- wydawanie, na wniosek podatników, zaświadczeń o nie zaleganiu w płatnościach podatków lub o stanie zaległości oraz innych zaświadczeń potwierdzających stan majątkowy podatników,
- prowadzenie obsługi księgowej podatków i opłat lokalnych,
- wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych do Urzędów Skarbowych dla podatników zalegających w opłacaniu podatków,
- współpraca z inkasentami w zakresie doręczania nakazów podatkowych i upomnień oraz rozliczanie inkasentów,
- bieżące wprowadzanie zmian w wymiarze podatków na podstawie danych uzyskiwanych ze Starostwa Powiatowego w Chełmie Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami,
- sporządzanie sprawozdawczości,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz pomocy publicznej w rolnictwie, włącznie ze sporządzaniem sprawozdań w tym zakresie,
- prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową,
- wydawanie zaświadczeń o opłacaniu składek na FUSR.
Tryb załatwiania spraw
Miejsce składania w/w dokumentów:
I. Bezpośrednio w Referacie Podatkowym - pokój Nr 2
II. w Sekretariacie Urzędu - pokój nr 3
Wydawanie zaświadczeń:
1. Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zaświadczenia (do pobrania w pokoju nr 2)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
2. Opłaty:
- Zaświadczenie o niezaleganiu w opłatach - 21 zł
- Zaświadczenie o stanie majątkowym - 17 zł
Nie pobiera się opłaty skarbowej od zaświadczeń stwierdzających posiadanie użytków rolnych oraz od zaświadczeń o stanie majątkowym wydawanych do spraw socjalnych tj. zasiłki , alimenty, stypendia oraz od zaświadczeń o opłacaniu składek na FUSR.
Terminy załatwiania spraw:
• Załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postepowania dowodowego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
• Zaświadczenia wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym,
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych,
- Ustawa z dnia 30 października 2002 roku o podatku leśnym,
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej mająca zastosowanie zarówno dla przedsiębiorców jak i w rolnictwie.
- ustawa z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
Nowe wzory informacji i deklaracji obowiązujące od 1 lipca 2019 r. :
www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/.
Deklaracje do pobrania:
- Deklaracja na podatek od nieruchomości: DN-1
- Informacja na podatek od nieruchomości: IN-1 oraz załączniki do podatku od nieruchomości: ZN-1/A, ZN-1/B
- Deklaracja na podatek rolny DR-1
- Informacja na podatek rolny IR-1 oraz załączniki do podatku rolnego :ZR-1/A, ZR-1/B
- Deklaracja na podatek leśny DL-1
- Informacja na podatek leśny IL-1 oraz załączniki do podatku leśnego:ZL-1/A,ZL-1/B
- Deklaracja na podatek transportowy DT-1 oraz załączniki do podatku transportowego:DT-1A
ZWROT AKCYZY
- Informacja dot. akcyzy
- Oświadczenie dzierżawcy
- Oświadczenie o rodzaju działalności
- Wniosek o zwrot akcyzy
UCHWAŁY PODATKOWE 2020
- Uchwała Nr X / 59 /2019 Rady Gminy Rejowiec Fabryczny w sprawie wprowadzenia zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie Gminy Rejowiec Fabryczny
- Uchwała Nr X / 60 /2019 Rady Gminy Rejowiec Fabryczny w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych
- Uchwała Nr X / 61 /2019 Rady Gminy Rejowiec Fabryczny w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na 2020 r.